dijous, 14 de gener del 2010

galle
















aquest matí he visitat la ciutat de Galle. he agafat el bus, aquest es mou com un vaixell en mala mar.
en el trajecte estava còmodament assegut al costat del passadís. en una de les parades han pujat tres dones que s'han assegut a l'altre costat del passadís.
el cobrador de l'autobús ha fet ús del lateral del meu cos per donar suport al seu colze a la meva templa, el seu maluc clavat sota la meva aixella i la seva cama enganxada al meu braç.
lentament a mil.límetre per segon vaig anar girant la meva cara per coincidir la meva mirada en els seus ulls i amb només la meva expressió dir-li, "eh! què passa?
però es va avançar al respondre'm de la millor manera que fan aquí, somrient.

galle és una ciutat situada al sud-oest de sri lanka, a 119 km de colombo. es creu que l'actual ciutat de galle era el port de l'antiga tharsis, al qual el rei hebreu salomó enviava a buscar l'ivori i els paons que indica la bíblia. la ciutat de galle va ser coneguda com gimhathiththa (llavors ibn battuta al segle XIV es referia a ella com qali) abans de l'arribada dels portuguesos al segle XVI, quan era el principal port de l'illa de ceilan.
galle va tenir el seu apogeu en el segle XVIII, abans de l'arribada dels britànics, que van potenciar el desenvolupament de colombo.

va ser declarada com a patrimoni de la humanitat per la UNESCO l'any 1988.

la ciutat va resultar molt afectada pel terratrèmol de l'oceà índic de 2004.

1 comentari:

Xavier ha dit...

Quin viatge mes guapo estem fent.