dissabte, 15 de maig del 2010

pokhara

és una ciutat del centre del nepal, aproximadament 200 quilòmetres a l'oest de la capital, katmandú. amb uns 200.000 habitants, és la tercera ciutat més important del país, es la capital del districte de kaski, a la zona de gandaki.

pokhara s'ha convertit en un important centre turístic del nepal, compensant la pèrdua de la seva importància comercial. la ciutat ofereix una combinació de natura i cultura amb una zona turística al sud, a les subdivisions de baidam, lakeside i damside. és principalment coneguda
com a punt de partida o arribada de les sortides a l'annapurna.

tres catalans, un valencià, una d'aljeciras, un espanyol resident a marroc, una francesa, una americana... i des d'aquesta nit un xilè... un petit grup amb els que comparteixo el temps i les excursions a pokhara.

uns esperant nous visats per anar a índia, altres recorrent nepal i jo acabant els meus dies de viatge per tornar als meus orígens.

em sento molt a gust amb ells, són bona gent, creatius i molt viatjats. m'agrada escoltar-los, em ric amb ells i em sento acompanyat.

ja no pego salts en soledat dins dels autobusos, aquesta tarda amb ells era com estar en el parc d'atraccions, carreteres impossibles enmig d'un paisatge increïble.
la tornada amb tempesta ha estat espectacular.

la situació política està complicada, (hi ha hagut una vaga general de 7 dies mentre estàvem al vipassana) i hi ha amenaces d'una altra... aquí s'està tranquil, diuen que millor no anar a katmandú... jo hi aniré el dilluns,

l'aventura és l'aventura...