dimecres, 3 de març del 2010

perahera

és la gran festa celebrada a sri lanka. a l'agost es celebra a kandy, s'ha convertit en un símbol únic de sri lanka.

és una festa budista que consisteix en balls i elefants ben decorades. hi ha danses de foc, fuet, balls, danses kandi i diversos altres balls culturals.
els elefants són generalment adornats amb peces luxoses.

una vegada més vaig tenir un exemple de conducta srilankesa.
el millor lloc per veure l'espectacle eren unes cadires de plàstic col.locades per l'ajuntament per a la gent.

evidentment no havien cadires per a tots.
hi vaig anar amb la meva amiga i una amiga seva, érem tres en la recerca de tres cadires.

ràpidament elles van veure tres i la cursa va començar.
no érem tres els que corríem per consegir-les sinó un grapat de gent.

elles van ser ràpides i a la tercera cadira, una senyora va posar una bossa mentre que la meva amiga em deia, seu, seu!!!,
ràpidament vaig posar el meu cul sobre de la bossa, vaig guanyar…
ella podia deixar la bossa a la cadira però jo no anava a treure el meu cul... va retirar la bossa sense dir res. va acceptar el que havia passat.
dubto que aquest final en aquesta mateixa situació hagués estat igual a barcelona.

no he vist mai a ningú discutir a sri lanka... el trànsit és un caos les botzines no paren de sonar però ningú increpa ningú.
s'accepta el moment, sense rancor, no es discuteix el minut abans. passat... passat està.

al final de la festa va ser una mica tràgic, vam sortir corrent!!!! per potes!
un elefant es va alterar i va perdre el control... van haver de disparar un calmant.
els elefants corrent molt, és sorprenent!
tot va quedar en un ensurt

1 comentari:

MIZU ha dit...

Heyy! Llavors aquest lloc sería el paradís per totes aquestes velles que es colen al metro o es coloquen davant de la cua de l'autobus! je,je,je. Et veig molt bé i molt guapo! Ahhh records de la meva madrina Joana que diu que está pendent una visita a Múrcia a fer sabons, però clar hauríem de mirar algún pont. Li va molt bé, ja té 3 botigues que livenen els sabons, cremes, etc.. I jo amb unes ganes d'anar a Sipadan increíbles!, també estaré un día en Sepilok (Borneo) en el santuari dels orangutans, on els preparen per la vida salvatge i es fan rehabilitacions. Una abraçada molt fortaaaaaaaaaaaa!