dijous, 4 de febrer del 2010

una de les coses que més m'agrada del budisme, sri lanka té una població de 60% de budistes, és la creença en la reencarnació i el que comporta.

jo no sé si crec o no ... m'ho plantejo i no arribo a una conclusió clara, no em preocupa molt pensar en les meves anteriors vides o en que em reencarnaré.

per al budista la reencarnació és important per viure la vida actual. tampoc es preocupen molt per les vides passades.

a unawatuna vaig parlar amb un monjo que em deia que tant és pensar que vam ser, només són dolces històries.

l'important és viure en pau i harmonia aquesta vida. al menys intentar-ho.

la meva limitada capacitat em fa veure com a cortina de fum el pensar que la gent pobra van realitzar actes negatius en una altra vida i que ara els toca treballar tal supervivència.

l'altre dia viatjava en cotxe amb la família que m'ha adoptat. estava assegut al costat del conductor quan un mosquit, a sri lanka són grans, va començar ha inspeccionar-me, jo el seguia amb la mirada amb la idea que amb un cop de mà acabava la seva inspecció.

el pare de família des del seient de darrere em va dir rotundament, "no el matis".
me les vaig tenir en forma de dansa del ventre perquè el mosquit no em piqués.

més tard parlant amb la meva amiga em va comentar simplement que lo fàcil hauria estat matar-lo, plas! el mates i s'acabar el problema.

què és gran i què és petit? en funció de què es valoren les coses, animals i persones? què és molt i què és poc?

el que anomenem un any és una mesura de progrés de la terra al voltant del sol, però si visquéssim a mercuri, un any i un dia són la mateixa cosa, perquè mercuri completa el seu gir al voltant del sol en vuitanta-vuit dies de la terra i en aquest període gira una vegada sobre si mateix.

2 comentaris:

Clara ha dit...

Hola Roger, me ecantan tus historias. Me gusta lo que cuentas y cómo lo cuentas. Sigue así.

Petonets,

Clara

Teresa de Gea ha dit...

Gràcies Roger per fer-nos compartir les teves experiències amb la meditació i el budisme, són un bàlsam per a nosaltres que estem a Barcelona, en mig de la feina, del soroll i de no saber ben bé qui som