dilluns, 22 de febrer del 2010

nirodha city center, colombo

estic content, he tingut la sort d'estar a la presentació d'un centre de meditació i estudis sobre budisme al centre de colombo.

en la presentació havien dos monjos un d'ells és un monjo holandès, ven. olande ananda. mai havia sentit parlar d'ell però és força conegut.

al final de la presentació vaig estar conversant amb ell.

definitivament crec, sens dubte que hi ha gent que està en un altre estat mental.

no vull jutjar si és millor o pitjor... però un aprèn a viure quan escolta a prop, algú com ell.

tinc la sort de tenir un molt bon amic que em va regalar un llibre que estic llegint.
"el cultiu de l'atenció plena" escrit per un altre monjo en aquest cas singalès, henepola gunaratana nayak thera, i m'he permès la llibertat de copiar algunes frases que he subratllat...

"...hem de meditar perquè el fet de ser humans ens fa hereus d'una insatisfacció inherent a la vida que mai desapareix."

"... aquesta insatisfacció... de sobte ens fem conscients que no hi ha possibilitat d'evitar-la i així ens adonem de la nostra situació real en la vida, on simplement l'anem passant."

"...no hi ha dos moments que siguin iguals, no hi ha res dolent en això, simplement és la naturalesa de l'univers."

"felicitat i pau. aquests són els temes principals en l'existència humana."

"...hem superdesenvolupat l'aspecte material de l'existència a costa d'aspectes emocionals i espirituals més profunds."

"...hem d'atendre les obligacions envers els nostres semblants, i sobretot, tenir en cuneta la nostra responsabilitat cap a nosaltres mateixos com a individus que viuen amb altres individus."

"el que som és el resultat del que vam ser, el que serem demà serà el resultat del que som ara."

"ningú pot fer més per nosaltres que la nostra ment pura, ni els nostres pares, ni algun parent o amic, ningú."

"...la meditació porta a la ment a un estat de tranquil.litat, vigília, concentració i introspecció."

"...la nostra civilització, culta i civilitzada, poleix a les persones només superficialment."

"...la civilització canvia superficialment l'home, la meditació el modifica totalment."

"...podrem transformar-nos.... disposats sempre a oblidar i perdonar, estimant als altres perquè els entenem gràcies al fet que abans ens hem entès a nosaltres mateixos, hem vist en el nostre interior profund autoil.lusions i fracassos, hem vist la nostra pròpia humanitat i hem après a perdonar amorosament. "

"...l'amor incondicional està exempt de crítica."

són les deu i vint de la nit, fa hores que he sopat, només amb els pares de la meva amiga. fa dies els vaig explicar que a barcelona menjava alvocat amb tomàquet i ceba, aquí ho mengen més com poltre. avui m'han preparat per a mi, alvocat amb tomàquet i ceba, sense picant. me'n vaig feliç a dormir.

www.nirodhatrust.org
www.olandeananda.org

4 comentaris:

Xavier ha dit...

Realment se’t nota feliç, ¿t’has engreixat una mica?, fas cara de salut i de relaxat.

De les frases que escrius en trio sols una, la que voldria que acompanyes al meus i a mi mateix cada dia, però que força sovint ens queda enrere.
"felicitat i pau. aquests són els temes principals en l'existència humana."

silvia ha dit...

un dels meus menjars preferits! alvocat amb tomàquet i ceba... un petò molt gran i continua disfrutant.
la teva cosina silvia

rogerbcn ha dit...

Gràcies Xavier, engreixar-me....menjo moltíssim però he descobert una piscina fantàstica on vaig gairebé cada dia...allà ho cremo tot!

quina sorpresa Silvia!!!
gràcies

MIZU ha dit...

Sí que fas cara de relaxat. Quan vinguis et faré una supermega truita de patates!